به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیدجمال قادری نسب گفت: براساس دادههای سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، میانگین شاخص رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در ۹ فرودگاه منتخب این طرح به ۷۳.۹ درصد ارتقا یافت که این شاخص در مقایسه با شهریور ماه سال جاری، ۰.۳ درصد رشد داشته است.
وی اظهارداشت: در رتبه بندی فرودگاهها، مهرآباد با میانگین شاخص رضایت ۷۵.۵ در صدر فرودگاههای تحت مالکیت شرکت قرار گرفت، فرودگاه تبریز با میانگین شاخص رضایت ۷۵.۳ درصد در جایگاه دوم ایس تاد و فرودگاه اصفهان با ثبت شاخص رضایت ۷۵ درصدی در رتبه سوم قرار گرفت.
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد بیان کرد: در این ارزیابی، فرودگاه مشهد با میانگین شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد در جایگاه چهارم قرار گرفت؛ فرودگاه شیراز با ثبت شاخص رضایت ۷۳.۶ درصد پنجم شد و فرودگاه زاهدان با شاخص رضایتمندی ۷۳.۵ درصدی برای نخستین بار در جمع شش فرودگاه برتر کشور قرار گرفت.
وی یادآورشد: بر اساس داده های دریافتی از سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، در مهرماه سال جاری فرودگاه بندرعباس با ثبت شاخص رضایت ۷۳.۲ درصد در رتبه هفتم فرودگاههای برتر کشور قرار گرفت؛ فرودگاه یزد توانست با شاخص رضایت ۷۳ درصدی، رتبه هشتم فرودگاههای برتر کشور را به خود اختصاص داد و فرودگاه اهواز با ثبت میانگین شاخص رضایتمندی ۶۵.۸ درصد، رده نهم فرودگاه های منتخب طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را از آن خود کرد.
ثبت ۳۱۵ هزار و ۵۵ نظر مسافران در ۹ فرودگاه بینالمللی کشور
قادری نسب در ادامه، با بیان اینکه در مهرماه سال جاری بیش از ۳۱۵ هزار و ۵۵ نظر مسافران در کنسولهای سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در ۹ فرودگاه بین المللی کشور به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به ماه گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش نشان میدهد.
وی اظهارداشت: دادههای سامانه سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در مهرماه سال جاری نشان میدهد که متوسط شاخص رضایتمندی مسافران در این ماه ۷۳.۹ درصد بوده که این میزان در مقایسه با شهریور ماه سال جاری ۰.۳ درصد رشد داشته است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد اظهارداشت: در مهرماه سال جاری خدمات ارائه شده در فست فودها و رستورانهای فرودگاهی با ثبت میانگین شاخص رضایتمندی ۸۴.۴ درصد در جایگاه نخست خدمات مورد رضایت مسافران، استقبال کنندگان و مشایعت کنندگان قرار گرفت.
شایان ذکر است سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی دارای ۶ کنسول متفاوت است که در این میان، کنسولهای وب سایتی برای کلیه فرودگاه های تحت مالکیت شرکت تعریف شده است و هموطنان گرامی میتوانند با مراجعه به بخش نظرسنجی پورتال شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، دیدگاههای خود را در خصوص کیفیت خدمات فرودگاهی فرودگاه مورد نظر خود اعلام کنند.